[ad_1]
Twitter deelde de blauwe vinkjes in het verleden gratis uit aan bijvoorbeeld bedrijven of bekende mensen. Het vinkje gaf aan dat Twitter had gecontroleerd dat het account echt van de betreffende persoon of organisatie was.
Twitter-eigenaar Elon Musk besloot kort nadat hij het socialemediabedrijf in handen had gekregen, het blauwe vinkje onderdeel van het Twitter Blue-abonnement te maken. Hij wil zo meer inkomsten krijgen uit een andere bron dan advertenties.
De miljardair tweette in december dat de oude blauwe vinkjes “binnen enkele maanden” zouden verdwijnen. Volgens hem waren de omstandigheden waaronder de vinkjes in het verleden zijn uitgedeeld “corrupt en onzinnig”.
Nu krijgen alle Twitter-gebruikers met een Blue-abonnement het blauwe vinkje. Dat abonnement kost 8 euro per maand als het rechtstreeks bij Twitter wordt afgesloten. Via de App Store van Apple en de Play Store van Google is het abonnement 2 euro duurder.
Betalende gebruikers krijgen voorrang op Twitter
Naast het blauwe vinkje biedt het Blue-abonnement gebruikers de mogelijkheid om het account via sms met tweestapsverificatie te beschermen. Ook kunnen ze langere video’s plaatsen en hun tweets achteraf nog aanpassen. Tweets van Twitter Blue-gebruikers krijgen bovendien voorrang in gesprekken en zoekresultaten.
Verder wil Twitter-eigenaar Elon Musk dat betalende gebruikers in de toekomst minder advertenties te zien krijgen. Er wordt ook nagedacht over het delen van advertentie-inkomsten met fanatieke Twitter-gebruikers.
Ontvang een melding bij nieuwe ontwikkelingen.
[ad_2]
https://www.nu.nl/tech/6256654/twitter-verwijdert-volgende-week-oude-blauwe-vinkjes.html