Studenten winnen prestigieuze Europese prijs voor reclamemakers met campagne voor Lego: “We zijn enorm trots op hen” (Mechelen)

[ad_1]

Studenten Ellen Moons, Isabel Eeckhout, Lizzi Wuyts, Nina De Winter, Fatima Bouazzaoui, Sofie Eeckman en Franziska Veronika Bösch gooiden hoge ogen met hun werk voor de speelgoedfabrikant.© Thomas More

Mechelen

Zeven studenten van de Thomas More-hogesschool in Mechelen hebben de Ad Venture-competitie gewonnen. Dat is een prestigieuze Europese prijs voor reclamemakers waar elk jaar bijna honderd teams aan deelnemen.

Sven Van Haezendonck

De wedstrijd wordt georganiseerd door Edcom, het Europees instituut voor opleidingen in commerciële communicatie. Ze geeft studenten de kans om te ervaren wat werken in de reclamesector betekent. Daarbij worden ze uitgedaagd om een eigen campagne te creëren op basis van een briefing die ze krijgen van een echte klant, ditmaal speelgoedfabrikant Lego. Meer dan driehonderd studenten nemen eraan deel.

“Het beste van onze opleiding laten zien”

Onder hen ook Ellen Moons, Fatima Bouazzaoui, Franziska Veronika Bösch, Isabel Eeckhout, Lizzi Wuyts, Nina De Winter en Sofie Eeckman. De zeven jongedames studeren International Communication & Media (ICM) aan Thomas More. Zij wisten onder meer met hun sterke research en een uitzonderlijk creatief concept de jury te overtuigen.

“We zijn enorm trots op team Highlight. “Hun creativiteit, strategisch denken en harde werk hebben echt het beste van onze opleiding laten zien”, zegt Ann Van Damme, opleidingsmanager Communicatie en International Communication & Media.

In de overwinning van de studenten ziet ze een bewijs van het belang van praktijkgericht onderwijs. “De studenten krijgen tijdens hun opleiding de kans om echte cases te behandelen en worden uitgedaagd om het beste van zichzelf te geven”, vertelt Van Damme.

[ad_2]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230527_95106797