Maker van Nescafé, KitKat en Maggi verhoogt prijzen opnieuw | Economie

[ad_1]


Levensmiddelenbedrijf Nestlé wil dit jaar opnieuw zijn prijzen verhogen. Afgelopen jaar heeft de producent van onder meer Smarties, KitKat en Nespresso zijn prijzen al opgeschroefd, maar doordat de kosten zijn meegestegen, is het bedrijf van plan om zijn producten nog wat duurder te maken.

Topman Mark Schneider kondigde de nieuwe prijsverhogingen donderdag aan bij de bekendmaking van de jaarcijfers. Nestlé boekte vorig jaar een nettowinst van bijna 9,3 miljard Zwitserse frank (9,4 miljard euro).

De winst werd onder meer behaald doordat de Zwitsers de prijzen vorig jaar al verhoogden. Maar de inkoopkosten voor onder meer koffie, zuivel en verpakkingsmateriaal gingen harder omhoog. Daarom moeten de prijzen nog verder omhoog, vindt Schneider. Hoeveel hoger de prijzen precies worden is niet duidelijk. De aanpassingen kunnen bovendien per land verschillen.

Naast eerdergenoemde producten, maakt Nestlé ook onder andere Nesquik, Lion-repen en vleesvervangers van Garden Gourmet.

Begin vorig jaar leidden de verhogingen van Nestlé tot een conflict met Albert Heijn. Beide bedrijven konden het enige tijd niet eens worden over de verhogingen, wat toen zorgde voor lege schappen.

[ad_2]

https://www.nu.nl/economie/6251540/maker-van-nescafe-kitkat-en-maggi-verhoogt-prijzen-opnieuw.html