‘Die dure chocopasta? Nee, die krijgen jullie voorlopig niet meer’

[ad_1]

“Wat we vandaag eten? Kijk maar op de kalender. Daar staat voortaan elke dag precies wat we gaan eten. Heel handig, want jullie kunnen daar zelf op kijken en dan hoeven jullie het mij voortaan niet meer zes keer op een dag te vragen. Waarom ik dat opschrijf? Zodat we dan hopelijk wat gestructureerder omgaan met de vele hoeveelheden voer die er de hele week doorgaan hier. Het is echt niet te doen wat jullie naar binnen klappen.”

“Of er daarom ook acht potten pindakaas in het kastje staan? Yes! Dit is papa’s lievelingspindakaas van die ene supermarkt waar we niet meer bestellen. Maar papa kan niet zonder zijn favoriete pindakaas, vandaar.”

“Waarom we die supermarkt niet meer kunnen betalen? Inflatie, schatje. Wat dat is? Waar het op neerkomt: als we dit jaar niet eten, hebben we al genoeg geld bespaard om een luxe zeiljacht te kopen. Nee, dat bedoel ik niet serieus, Olle. Ja, in plaats van een boot kunnen we ook zeker een coole waggie kopen. En ja, een Lamborghini lijkt mij ook tof, maar daarvoor moeten we echt nog even doorsparen.”

“Of ik nu ook ga bezuinigen op mijn koffie? Nee, ben je gek. Ik heb een heel leuk, schimmig online adresje gevonden waar ik 25 procent korting krijg, dus heb ik meteen maar voor de komende drie maanden ingeslagen. Er zat bij de bestelling ook nog een zak koekjes. Gratis. Leuk, hè?”

Of die nieuwe bestelservice je favoriete witte chocopasta heeft? Jazeker! Mama heeft aan alles gedacht, hoor. Hier, proef maar. En? Anders? Nee, zeker? Nee, die dure chocopasta gaan we niet meer kopen, jongens, wen er maar aan.”

“Oh, en als jullie iets opmaken, schrijf het dan even hier op dit lijstje, oké? Vanaf nu bestellen we echt maar één keer in de week boodschappen. Elke vrijdag bestel ik, dus zorg dat je voor die tijd alles erop zet. Eierkoeken van de warme bakker? In 2025 misschien weer. Hahaha!”

Mama, het kortingsmonster 

“Ja, ik weet dat de gangkast uitpuilt. Ja, het is nodig om vijf pakken toiletpapier in huis te hebben, want die waren in de aanbieding. Nee, het is geen coronatijd, maar ja, mama is inderdaad weer aan het hamsteren. Mama is een kortingsmonster geworden, klopt. Daarom staan er ook zoveel flesjes shampoo en douchegel in de kast bij de badkamer.”

“Boodschappen doen is eigenlijk een spannende jacht geworden. Missie: geld besparen. Of: geen zuurverdiende centjes wegpissen. Alles heb ik uitgedacht hoor, ik heb het nog net niet in een Excelsheetje gezet, maar wat niet is kan nog komen.”

“Wat er in die doos zit? Geen idee. Een nieuwe jurk voor mama? Hoe kom je daar nou bij?!?! Ik zet die doos wel even boven, geef maar hier. Dan kunnen jullie mooi even op het lijstje zetten wat jullie volgende week willen eten.”

Geen aflevering van ‘bij ons thuis’ missen? Klik dan op de ‘Bij ons Thuis’-tag en vervolgens op volgen.

[ad_2]

https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/artikel/5371533/boodschappen-doen-dure-chocopasta-inflatie-hamsteren-korting-scoren