[ad_1]
Het assortiment van webshop V&D gaat veranderen. Om de concurrentie met andere webwinkels beter aan te kunnen, verdwijnen onder meer de hobbyspullen, beautyproducten en elektronica uit het aanbod. V&D gaat nu terug naar “productgroepen die van oudsher de kracht van het warenhuis waren”, zegt een woordvoerder.
V&D gaat zich richten op kleding, schoenen en interieur. Volgens de webwinkel blijven klanten daar behoefte aan houden, zelfs in tijden van hoge inflatie. Net als concurrenten Wehkamp, bol.com en Zalando had V&D de afgelopen jaren een breder scala aan producten, maar dat werkte niet goed.
“Het is allemaal wat onzekerder. Mensen zijn voorzichtiger en gaan niet allemaal dingen kopen die ze niet echt nodig hebben”, zegt de woordvoerder.
Warenhuisketen V&D ging in 2015 failliet. De fysieke winkels kwamen niet meer terug, maar in 2018 opende V&D online weer zijn deuren.
Met de webwinkel ging het volgens V&D-directeur Alexander van Slooten aanvankelijk erg goed, maar in het afgelopen jaar kwam daar verandering in. Sinds de coronamaatregelen zijn afgeschaft vielen de online omzetten scherp terug, laat van Slooten weten.